خانه / بهبود سبک زندگی / مدیریت انرژی، تفاوت برنده ها و بازنده ها
مدیریت انرژی و تناسب اندام و لاغری

مدیریت انرژی، تفاوت برنده ها و بازنده ها

وینس لمباردی : ” خستگی شجاع ترین ها رو بزدل می کنه”

تا  ۵ ۶ سال پیش در اکثر کتابهای موفقیت در مورد مدیریت زمان خیلی صحبت می شد. اما در چند سال اخیر مباحث از مدیریت زمان به سمت “مدیریت انرژی” سوق پیدا کرده.

شاید واقعا ته دل دوست دارید روز خیلی موفقی داشته باشید. برای روزتان از شب قبل برنامه ریزی می کنید. کارها رو اولویت می دهید. تقسیم بندی مهم/فوری انجام می دید. زمان بندی هم می کنید و تمام تکنیک های مدیریت زمان رو هم استاد کرده اید. صبح برنامه روزانه تان را دوره می کنید و شروع به کار می کنید. مثلا می خواهید یک چیز جدید یاد بگیرید و برنامه ریزی کردید که با تمرکز از ۸ صبح شروع کنید و تا ۵ بعد از ظهر تمامش کنید و ناهار هم یک ساعت. یه ساعتی درس می خوانید و کم کم خسته میشوید و تمرکزتان کم میشود و به چیز های دیگه فکر می کنید. پشت میز کمرتون درد می گیرد و به خودتون میگویید بروم قدم بزنم و نیم ساعت دیگه بر می گردید. چند دقیقه باز درس می خونید و انرژیتان کم میشود و موبایل رو چک می کنید و یکم هم درس می خونید دیگه خسته میشوید و حس کار می پرد و انرژی جسمی و ذهنی تمام میشود. ناهار می خورید و کمی سنگین می شوید. یکم گپ می زنید و روزتان عصر می شوند و کل کار مفیدتان اندازه ۲ ساعت هم نبوده. 

یا برنامه ریزی می کنید که از سر کار به خانه برگردید و مثلا یک ساعت ساز تمرین کنید و بعد یک ساعت زبان بخوانید و بعد کمی کارهای عقب مونده را انجام دهید.

مدیریت زمانتان عالی است، ولی به خونه می آیید می بینید شب شده و هیچ کدوم کارها رو نکردید چون حالش را نداشتید.

جتما شنیدید که بازده کار توی شرکت ها کمتر از ۶۰ دقیقه مفید است و ۱۰ ساعت تلف می شود که ۴۵ دقیقه  کار مفید انجام شود.

برای زندگیخودم مدیریت انرژی یکی از اثر گذار ترین نکات بود.

هرگز نمی توانید در زندگی کارهای خیلی بزرگی انجام دهید اگه در وضیعت جسمی و احساسی پر انرژی و سر حال نباشید.

یک ورزشکار دیر یا زود درک می کند که اگه خارق العاده عمل نکنه نمی تواند قهرمان شود.

پهلوانهای زیادی وجود دارند ولی عده بسیار کمی قهرمان می شوند

زندگی هم اینگونه است. اگه نتوانیم عملکرد عالی و شگفت انگبز داشته باشم نمی توانیم در حوزه کاری یا زندگی قهرمان باشیم..

می دانید که مسابقات ورزشی حرفه ای آنقدر طاقت فرسا است که بیش از تکنیک گاهی خستگی برد و باخت را مشخص می کند.

 

از راجر فدرر، پرسیدند به نظرت اصلی ترین فرق حرفه ای های تنیس با آماتور ها در چیست، فدرر گفت آماتور ها وقتی امتیاز نمی گیرند عصبی می شوند و وقتی امتیاز می گیرند شاد می شوند. اما حرفه ای ها در هر دو حالت نفس عمیق می کشند و هنر استراحت کردن رو بلد هستند.

شاید بزرگترین لطفی که به خودتان در زندگی انجام دهید این باشد که به مدیریت انرژی خود بها بدهید، بیشتر استراحت کنید، غذاهایی بخورید که انرژی شما را بیشتر کنند و انرژی نگیرند و با تحرک کاری کنید که بدن به تحرک عادت کند و با تحرک به سادگی خسته نشود.

شما چه راهکارهایی برای افزایش بازده و انرژی روزانه امتحان کرده اید و جواب گرفته اید؟

منبع: عانگع اصلانیان – مدرسه فیتنس

 
برای دریافت یک دوره آموزشی رایگان تلگرامی به آدرس t.me/acbookbot مراجعه کنید.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام به پشتیبان در تلگرام
مدرسه فیتنس را در اینستا فالو کنید
سبد خریدتان خالی است