خانه / بهبود سبک زندگی / مدیریت انرژی، تفاوت برنده ها و بازنده ها
مدیریت انرژی و تناسب اندام و لاغری

مدیریت انرژی، تفاوت برنده ها و بازنده ها

عضو تلگرام مدرسه فیتنس شوید

وینس لمباردی : ” خستگی شجاع ترین ها رو بزدل می کنه”

تا  ۵ ۶ سال پیش در اکثر کتابهای موفقیت در مورد مدیریت زمان خیلی صحبت می شد. اما در چند سال اخیر مباحث از مدیریت زمان به سمت “مدیریت انرژی” سوق پیدا کرده.

شاید واقعا ته دل دوست دارید روز خیلی موفقی داشته باشید. برای روزتان از شب قبل برنامه ریزی می کنید. کارها رو اولویت می دهید. تقسیم بندی مهم/فوری انجام می دید. زمان بندی هم می کنید و تمام تکنیک های مدیریت زمان رو هم استاد کرده اید. صبح برنامه روزانه تان را دوره می کنید و شروع به کار می کنید. مثلا می خواهید یک چیز جدید یاد بگیرید و برنامه ریزی کردید که با تمرکز از ۸ صبح شروع کنید و تا ۵ بعد از ظهر تمامش کنید و ناهار هم یک ساعت. یه ساعتی درس می خوانید و کم کم خسته میشوید و تمرکزتان کم میشود و به چیز های دیگه فکر می کنید. پشت میز کمرتون درد می گیرد و به خودتون میگویید بروم قدم بزنم و نیم ساعت دیگه بر می گردید. چند دقیقه باز درس می خونید و انرژیتان کم میشود و موبایل رو چک می کنید و یکم هم درس می خونید دیگه خسته میشوید و حس کار می پرد و انرژی جسمی و ذهنی تمام میشود. ناهار می خورید و کمی سنگین می شوید. یکم گپ می زنید و روزتان عصر می شوند و کل کار مفیدتان اندازه ۲ ساعت هم نبوده. 

یا برنامه ریزی می کنید که از سر کار به خانه برگردید و مثلا یک ساعت ساز تمرین کنید و بعد یک ساعت زبان بخوانید و بعد کمی کارهای عقب مونده را انجام دهید.

مدیریت زمانتان عالی است، ولی به خونه می آیید می بینید شب شده و هیچ کدوم کارها رو نکردید چون حالش را نداشتید.

جتما شنیدید که بازده کار توی شرکت ها کمتر از ۶۰ دقیقه مفید است و ۱۰ ساعت تلف می شود که ۴۵ دقیقه  کار مفید انجام شود.

برای زندگیخودم مدیریت انرژی یکی از اثر گذار ترین نکات بود.

هرگز نمی توانید در زندگی کارهای خیلی بزرگی انجام دهید اگه در وضیعت جسمی و احساسی پر انرژی و سر حال نباشید.

یک ورزشکار دیر یا زود درک می کند که اگه خارق العاده عمل نکنه نمی تواند قهرمان شود.

پهلوانهای زیادی وجود دارند ولی عده بسیار کمی قهرمان می شوند

زندگی هم اینگونه است. اگه نتوانیم عملکرد عالی و شگفت انگبز داشته باشم نمی توانیم در حوزه کاری یا زندگی قهرمان باشیم..

می دانید که مسابقات ورزشی حرفه ای آنقدر طاقت فرسا است که بیش از تکنیک گاهی خستگی برد و باخت را مشخص می کند.

از راجر فدرر، پرسیدند به نظرت اصلی ترین فرق حرفه ای های تنیس با آماتور ها در چیست، فدرر گفت آماتور ها وقتی امتیاز نمی گیرند عصبی می شوند و وقتی امتیاز می گیرند شاد می شوند. اما حرفه ای ها در هر دو حالت نفس عمیق می کشند و هنر استراحت کردن رو بلد هستند.

شاید بزرگترین لطفی که به خودتان در زندگی انجام دهید این باشد که به مدیریت انرژی خود بها بدهید، بیشتر استراحت کنید، غذاهایی بخورید که انرژی شما را بیشتر کنند و انرژی نگیرند و با تحرک کاری کنید که بدن به تحرک عادت کند و با تحرک به سادگی خسته نشود.

حتما بخوانید  پایان افسانه سالاد

شما چه راهکارهایی برای افزایش بازده و انرژی روزانه امتحان کرده اید و جواب گرفته اید؟

مطالب مدرسه فیتنس را در کانال تلگرام مدرسه فیتنس  دنبال کنید ♥

عانگع اصلانیان – مدرسه فیتنس

ضعیفبدمتوسطخوبخیلی خوب (6 رای)
در حال انجام ...
عانگع اصلانیان، نویسنده کتاب «پایان افسانه کالریها» ، نویسنده، مترجم و مدرس درزمینه تناسب اندام، موسس مدرسه فیتنس، مشاور تغذیه و مربی فیتنس از QAL . برای ادامه کلیک کنید

اینم هست

You-Can-Avoid-the-Dangers-of-Salt

نمک: سم سفید و ضروری

سم سفید، لقب احمقانه‌ای که به نمک چسبیده … سدیم یکی از مهمترین عناصر بدن …

۱۹ نفر نظر داده‌اند

  1. صبح را با قهوه شروع کردن

  2. مرسی از لطفت دوست عزیز

  3. یعنی به جای صبحانه قهوه تلخ بخوریم خوبه?از شیرین کننده استویا یا خرما میتونیم استفاده کنیم?و بعد از صرف قهوه بلافاصله ورزش روزانه رو انجام بدیم? چند ساعت بعد از بیدار شدن یه وعده غذایی بخوریم و چند واحد کربو میشه در طول روز مصرف کرد? ببخشید سوالات زیاد شد. سایت شما یه دریچه جدید به روی من باز کرده و من کلی سوال دارم . ممنون از مطالبتون

    • خرما بدترین نوع غذاییه که می تونی توی رژیم داشته باشی.
      هرگز ۱ درصد نمی تونم این دکتر های رژیمی که توی رژیم خرما توصیه می کنم رو درک کنم، شکر بخوری بهتر از خرماست

  4. من اگه هر روز جلسه داشته باشم و بخام برای جلسه مطلب آماده کنم تمام روز انرژی دارم یا اگه امتحان داشته باشم نزدیک امتحان خیلی انرژی دارم ولی مثلا اگه بخوام برنامه ریزی کنم زبان بخونم اصلن انرژی ندارم ولی اگه کلاس بنویسم یکی بخاد امتحان ازم بگیره خیلی انرژی دارم کلا باید از چیزی یا از کسی بترسم تا کار کنم یا باید انگیزه کافی برا داشتن چیزی یا کسیو داشته باشم

  5. صبح با قهوه و دوش آب سرد شروع میکنم. با برنامه ریزی که شب قبل انجام میشه . هر لحظه هم ک احساس خستگی کنم نفس عمیق و یه فنجون قهوه …ادامه کار. طوری که نیم روز کاری ک گذشت(۴ساعت) با انرژی فول به باشگاه میرم.

  6. آقا چرا خرما بدتر از شکره؟؟؟؟؟؟؟؟

  7. اقا شما خیلی چیزا رو میبرید زیر سوال ولی توضیحی نمیدید البته جسارتا عرض کردم

    • فعلا فقط می خوام ذهن ها باز بشه و بتونه متفاوت تر فکر کنه چون ۹۹ درصد چیزهایی که توی سایت های فارسی می خونیم مضخرفه و کاملا عکس چیزهاییه که در دنیا گفته میشه

  8. خستکی روحی: مدیتیشن )کاملاعلمی)
    خستگی جسمی : تنفس از اعماق دیافراکم و زیرشکم حداقل ۱۰ بارتاتخلیه اخرین حبابهای گازکربنیک به شیوه ی پیلاتز

  9. من چند روزه صبحانه رو حذف کردم، ساعت هفت بلند میشم و یه قهوه تلخ می خورم، ساعت ۱۰ آب و آبلیمو نمک می خورم و ورزش رو شروع میکنم. از ساعت ده یازده شب هم دیگه تا بعد ورزش صبح م چیزی نمی خورم. تقریبا با دوازده ساعت ناشتایی ورزش میکنم. خوبه ? بعد ورزشم هم نون و عسل و دارچین یا شیر و با دوم یا نون و تخم مرغ می خورم. خرما هم دیگه زیاد نمی خورم. فوقش یکی دوتا در روز. نظرتون چیه ?

    • خیلی خودتو درگیر میکنی

      فقط از شام (ساعت ۷ یا ۸ شب) تا ناهار چیزی جز مایعات غیرشیرین(آب چای قهوه) نخور!

      بعد دوروز خیلی راحت میشه

      البته نظر منه… عانگع جان بهتر میدونن

  10. میشه یه کتاب کاربردی یا سخنرانی ای با موضوع مدیریت انرژی معرفی کنید؟

    • عانگع اصلانیان

      کتاب، «شکستن مرز های عملکرد» نوشته دوستم آقای ژان بقوسیان، کتاب بسیار خوبی است وبخشی از این مطلب از آن کتاب برداشته ام.
      به زودی هم کتابی تحت عنوان «بدن با سوخت جت» خودم تالیف خواهم کرد.
      کتاب «شکستن مرز های عملکرد» را می توانید از سایت modiresabz.com
      خریداری کنید.

  11. یعنی چی خرما از شکر بدتره درحالی که خرما طبیعیه. حداقل دلیل بیارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *