خانه / تناسب اندام / غرورتان را داخل باشگاه نیاورید
تمرینات تناسب اندام
تمرینات بدون غرور

غرورتان را داخل باشگاه نیاورید

وقتی در باشگاه تمرین می کنید و بقیه را می بینید که وزنه های سنگین تری را بلند می کنند، ساده است که دلتان بخواهد شما هم با آنها برابری کنید. ولی به این دقت کنید که برای چه به باشگاه آمده اید- آماده اید تا بدن زیبا برای خودتان بسازید. چند بار تاحالا  کسی خارج از باشگاه یا جنس مخالفی از شما سوال کرده که « چند کیلو پرس سینه می زنید»- هرگز همچین سوالی از شما پرسیده نخواهد شد و مهم هم نیست. شما وزنه می زنید که عضلاتتان بزرگ شود، پس صحیح وزنه بزنید تا بزرگ شوید.

تکرارهای نصفه (cheat reps) می تواند موثر باشد، اما این یک تکنیک پیشرفته است و این تکنیک فقط در ۱-۲ تکرار آخر در هر ست می تواند موثر باشد، نه اینکه از همان اول تکرار ها را نصفه انجام دهید.

در هنگام وزنه زدن باید روی چند چیز متمرکز شوید. اولا نیاز است که روی مدت زمان هر تکرار تمرکز کنید. به طور کلی بهترین حالت این است که یک ثانیه برای بلند کردن وزنه و ۲تا۳ ثانیه برای پایین آوردن صرف کنید. این برای خیلی ها ممکن است خیلی آهسته به نظر برسد، اما نمی خواهیم وزنه را پرتاب کنیم، و می خواهیم حداکثر کنترل و تمرکز را روی عضلاتمان داشته باشیم.

باید کاملا روی به کار گیری گروه عضلات هدف تمرکز کنید، برای مثال وقتی که جلو بازو تمرین می کنید، باید عضلات هدف را کاملا منقبض و درگیر کنید. و همچین باید فقط از عضلات جلو بازو استفاده کنید و نگذارید که بدنتان به وزنه شتاب اولیه دهد.

حتما بخوانید  سوال درست، نصف جواب درست برای لاغر شدن!

وانمود کنید که یک مجسمه هستید، و تنها عضلاتی که باید درگیر باشند در حرکت باشند. قدم بعدی این است که روی بلند کردن وزنه تمرکز نکنید، و سعی کنید روی بدن و عضلاتتان و به انجام رساندن صحیح حرکت تمرکز کنید.
بدون این سطح از تمرکز، هرگز نخواهید توانست به اندازه کافی از عضلاتتان کار بکشید و خودتان را گول می زنید.

مهمترین چیزی که باید همیشه به یاد داشته باشید، اینکه باشگاه نمی روید تا کسی را تحت تاثیر قرار دهید، آنجا هستید تا بدن بهتری برای خودتان بسازید، همین. اینکه تا حداکثر توان از بدنتان کار بکشید، با اینکه خودتان را گول بزنید تفاوت دارد. تکرار های نصفه، تکرار واقعی حساب نمی شوند.

یادتان نرود ، فرم درست و تمرکز روی عضله همه چیز است، کوچکترین اهمیتی ندارد که وزنه شما چند کیلو است.

منبع: مدرسه فیتنس –   از کتاب «صفر تا صد فیتنس از زبان zyzz »

ضعیفبدمتوسطخوبخیلی خوب (1 رای)
در حال انجام ...
عانگع اصلانیان، نویسنده کتاب «پایان افسانه کالریها» ، نویسنده، مترجم و مدرس درزمینه تناسب اندام، موسس مدرسه فیتنس، مشاور تغذیه و مربی فیتنس از QAL . برای ادامه کلیک کنید

اینم هست

You-Can-Avoid-the-Dangers-of-Salt

نمک: سم سفید و ضروری

سم سفید، لقب احمقانه‌ای که به نمک چسبیده … سدیم یکی از مهمترین عناصر بدن …

۲ نفر نظر داده‌اند

  1. سلام
    ی سوال
    صفحه ۲۵ کتاب نوشته ی هفته استراحت ولی نگفته بعد از چند هفته تمرین یک هفته استراحت کنید میشه توضیح بدی ؟
    ی چیز دیگه مواظب باش به خاطر عکسات فیلتر نشی

    • منظورش این بوده که اگه سرشانه را تمرین دادی، دفعه بعد که قرار بود سرشانه را تمرین بدی یک هفته از تمرین قبلی گذشته باشه.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *